Νικολέττα Γιαντσή - Συγγραφικό έργο
Βιβλία
D' HISTOIRE DES HOPITAUX | |
LA DETTE, LES RELIGIONS, LE DROIT? | |
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Μια ιστορία χωρίς a priori της "Εσώτερης Θάλασσας" και των λαών που κατοικούν τις ακτές της, από τις απαρχές μέχρι τις μέρες μας. Τριάντα κεφάλαια συγκροτημένα σε πέντε μεγάλα μέρη, σ' ένα βιβλίο που ξεκινά από την ύστερη προϊστορία και φτάνει ως το τέλος του 20ού αιώνα.
Περιέχονται παραρτήματα, χάρτες, χρονολόγιο, στατιστικοί πίνακες, γλωσσάρι, βιβλιογραφία και ευρετήριο. | |
ANOIXTΟΣΥΝΗ(Μελέτες προς τιμήν της Βασιλικής Παπούλια) (από το Σημείωμα της εκδοτικής επιτροπής) | |
Ο ΦΤΩΧΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Η ανάδειξη της φιλανθρωπίας ως αντικειμένου των ιστορικών επιστημών δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εξιστόρηση των προσπαθειών για επιβίωση μιας κοινωνίας σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Από την άποψη της ιστορικής προσέγγισης, η μελέτη της φιλανθρωπίας στις μεσαιωνικές κοινωνίες της Δυτικής Ευρώπης δεν αποτελεί παρά συστατικό στοιχείο που διευκολύνει τις ανθρωπολογικού τύπου γενικεύσεις στη μεσαιωνική κοινωνική ιστορία και αποδίδει στην καθαρή οικονομική ιστορία τη θέση που της αναλογεί δίπλα στην πολιτισμική ιστορία και στη μελέτη των νοοτροπιών της περιόδου από τον 11ο έως τον 14ο αιώνα. | |
LA JUSTICE DANS LES CITES EPISCOPALES DU MOYEN AGE A LA FIN DE L' ANCIEN REGIME
| |
LA JUSTICE ENTRE THEOLOGIE ET DROIT
| |
ΜΟΡΦΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΔΡΑΣΗΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑΟι Beguinae εκφράζουν τη γυναικεία εκδοχή του Μεσαίωνα με την ίδια έννοια που τα αιρετικά κινήματα, ο σχηματισμός των πόλεων και η ανάπτυξη της παραγωγικής τεχνολογίας καθορίζουν άλλες πλευρές της ζωής στη Δ. Ευρώπη κατά τους ύστερους μεσαιωνικούς χρόνους. Οι beguinae διαμορφώνουν την πρώτη συλλογική αντίδραση των γυναικών στους μετασχηματισμούς της κοινωνίας που φθίνει. Η μετακίνηση μεγάλων πληθυσμιακών συνόλων από την ύπαιθρο στις πόλεις, η συνακόλουθη εξάπλωση της φτώχειας και η ανάπτυξη διεκδικήσεων που κατοχύρωναν το δικαίωμα της επιβίωσης, που αναδιένεμαν ένα μέρος του κοινωνικού πλούτου μέσω της "ιεράς εποπτείας" και τέλος οι θεσμικές ή άλλου είδους απαντήσεις σ' αυτές τις νέες κοινωνικές πραγματικότητες διαμορφώνουν έναν εξαιρετικά σύνθετο αμητό, έναν αστερισμό γεγονότων, ιδεών, συμπεριφορών που πάνω τους η σφραγίδα της γυναικείας προσωπικότητας είναι έντονη, αν και ως εκείνη τη στιγμή ανυπόληπτη. Χρειάστηκε να φτάσουμε κυριολεκτικά στο κατώφλι της προτεσταντικής Μεταρρύθμισης στη Γερμανία, προκειμένου οι πιο ρωμαλέες μορφές του δυτικού μυστικισμού να αναζητήσουν τη δύναμη και τους τρόπους έκφρασής τους στον ποιητικό μυστικισμό αυτών των περιθωριακών γυναικών. Ο Meister Eckhart είναι ο σημαντικότερος μυστικός που βρέθηκε σε μια σχέση συναλληλίας με τις beguinae. | |
NORMES ET HAGIOGRAPHIE DANS L' OCCIDENT LATIN | |
Ο ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ
Ο Μεσαίωνας και το χρήμα δεν απευθύνεται μόνο σε εκείνους που ασχολούνται με τον Μεσαίωνα ή απλώς, αγαπούν τον Μεσαίωνα ή θαυμάζουν τον Le Goff• παρουσιάζει την εξέλιξη, το μέστωμα μιας εύρωστης σκέψης για τον Μεσαίωνα στην Ευρώπη, η οποία παρακολουθεί με εγρήγορση, με ετοιμότητα, με αγωνία τη σύγχρονη πορεία της ηπείρου μας | |
(DE)FORMIERTE KOPER | |
AUREUS | |
ΠΕΡΙ ΖΩΩΝΈλληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί, λογοτέχνες και δημοσιογράφοι γράφουν μικρές ιστορίες για τα ζώα και υποστηρίζουν ότι τα ζώα δεν είναι κατώτερα όντα: Αισθάνονται, πονούν, αγαπούν, αντιλαμβάνονται, κρίνουν, θυμούνται, έχουν συνείδηση, έχουν ικανότητες που δεν έχουμε, έχουν δικαιώματα. Με λογική και συναίσθημα σχολιάζεται η σχέση των ζώων με τον άνθρωπο, η παρουσία τους στον μύθο και το παραμύθι, στην τέχνη και την τεχνολογία, στη θρησκεία και τη φιλοσοφία, και καταγγέλλεται η σκληρότητα με την οποία συχνά αντιμετωπίζονται. | |
O "ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ" ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ
Επιστημονικό Συμπόσιο 16 & 17 Μαρτίου 2007
| |
ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
Επιστημονικό συμπόσιο, 23 & 24 Νοεμβρίου 2005
|