Ενδεικτικό πρόγραμμα για εισαχθέντες 2019-2020
- Γενικά
Για τον καταρτισμό του ενδεικτικού προγράμματος που παρατίθεται στις επόμενες σελίδες θεωρήθηκε σκόπιμο τα γενικά και υποχρεωτικά μαθήματα να προτάσσονται των ειδικών, έτσι ώστε να δημιουργηθεί η βάση εκείνη των γνώσεων που θα επιτρέψει στον/στη φοιτητή/-τρια να κινηθεί με άνεση σε περισσότερο εξειδικευμένα μαθήματα. Με αυτό το σκεπτικό, στα πρώτα εξάμηνα απαντούν γενικά μαθήματα, ενώ στα τελευταία ειδικά.
Η κατανομή των μαθημάτων σε εξάμηνα είναι ενδεικτική και όχι υποχρεωτική για τον φοιτητή/-τρια, ο οποίος/η οποία μπορεί να συνδυάσει ελεύθερα τα μαθήματα που θέλει να παρακολουθήσει, εφόσον αυτά προσφέρονται. Ενδείκνυται τα γενικά μαθήματα να προηγούνται των ειδικών και επισημαίνεται ότι ο φοιτητής/η φοιτήτρια πρέπει να καταρτίσει το εβδομαδιαίο πρόγραμμά του/της, έτσι ώστε οι ώρες των διδασκομένων μαθημάτων να μη συμπίπτουν.
Η οργάνωση του προγράμματος προσαρμόζεται στον ελάχιστο αριθμό μαθημάτων και πιστωτικών μονάδων που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου, όπως αυτά αναλύονται στις προηγούμενες σελίδες. Από τα επιλεγόμενα μαθήματα ο/η φοιτητής/-τρια μπορεί να επιλέξει αυτά που ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του/της, εφόσον αυτά προσφέρονται.
Οι φοιτητές/-τριες υποχρεούνται δύο φορές κάθε χρόνο, κατά το χειμερινό και το εαρινό εξάμηνο, ύστερα από σχετική ανακοίνωση της Γραμματείας του Τμήματος, να δηλώνουν όλα τα μαθήματα, στα οποία προτίθενται να εξετασθούν. Οι δηλώσεις των μαθημάτων γίνονται μέσω Διαδικτύου στην ιστοσελίδα: http://my-studies.uoa.gr.
Στα μαθήματα που προσφέρονται από περισσότερους από έναν διδάσκοντες καλούνται οι φοιτητές/-τριες να δηλώσουν τον διδάσκοντα που θα παρακολουθήσουν μία εβδομάδα μετά την έναρξη των μαθημάτων. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών/-τριών θα κατανέμεται στους διδάσκοντες, εκτός αν έχει οριστεί διαφορετικά από τον Τομέα για το συγκεκριμένο μάθημα.
Η αποτυχία σε υποχρεωτικό μάθημα συνεπάγεται την εκ νέου παρακολούθησή του σε επόμενο εξάμηνο. Σε περίπτωση αποτυχίας σε μάθημα επιλογής, ο/η φοιτητής/-τρια μπορεί να επιλέξει το ίδιο ή άλλο μάθημα. Σε περίπτωση που οι φοιτητές/-τριες μετά την απόκτηση του πτυχίου τους επιθυμούν να παρακολουθήσουν την άλλη κατεύθυνση σπουδών, δεν δικαιούνται να επιλέξουν τα μαθήματα ειδίκευσης ή ελεύθερης επιλογής στα οποία είχαν επιτύχει κατά τον πρώτο κύκλο σπουδών τους.
- Κατατακτήριες εξετάσεις
Όσοι/-σες φοιτητές/-τριες εισάγονται στο 3ο εξάμηνο, οφείλουν όλα τα μαθήματα του ενδεικτικού προγράμματος σπουδών του Τμήματός μας εκτός των μαθημάτων που εξετάσθηκαν κατά την κατάταξή τους.
Όσοι/-σες φοιτητές/-τριες εισάγονται στο 5ο εξάμηνο, (πτυχιούχοι του Τμήματός μας) οφείλουν να ακολουθήσουν τα μαθήματα ειδίκευσης και ελεύθερων επιλογών του ενδεικτικού προγράμματος σπουδών από το 5ο εξάμηνο και μετά.
- Πιστωτικές μονάδες (π.μ.) ανά προσφερόμενο μάθημα
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Οι αριθμοί μαθημάτων και οι π.μ. που αναφέρονται στη συνέχεια ισχύουν ΜΟΝΟ για τους/τις εισαχθέντες/εισαχθείσες κατά το ακ. έτος 2019-2020 κ.ε. Για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες παλαιότερων ετών ισχύουν οι αριθμοί μαθημάτων και οι π.μ. της χρονιάς κατά την οποία εισήχθησαν και φαίνονται κατά τη διαδικασία της δήλωσης μαθημάτων.
Ι. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
α) Μαθήματα Βάσης | π. μ. |
11 μαθήματα | 55 |
ΦΑ03 Αρχαία Ελληνική Φιλολογία I | 5 |
ΦΑ04 Αρχαία Ελληνική Φιλολογία II | 5 |
ΦΑ27 Αρχαία Ελληνική Φιλολογία III | 5 |
ΦΑ07 Αρχαία Ελληνική Φιλολογία IV | 5 |
ΦL03 Λατινική Φιλολογία I | 5 |
ΦL04 Λατινική Φιλολογία II | 5 |
ΦΒ27 Βυζαντινή Φιλολογία | 5 |
ΦΝ03 Νεοελληνική Φιλολογία I | 5 |
ΦΝ83 Νεοελληνική Φιλολογία II | 5 |
ΤΕΚ301 Παιδαγωγικά I | 5 |
ΤΕΚ303 Παιδαγωγικά II | 5 |
Σύνολο | 55 |
|
|
β) Μαθήματα Κορμού | π. μ. |
i. 18 μαθήματα |
90
|
Μαθήματα Ιστορίας | π. μ. |
ΙΙ 04 Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές | 5 |
ΙΙ 10 Αρχαία Ιστορία Α΄ | 5 |
ΙΙ 11 Αρχαία Ιστορία Β΄ | 5 |
ΙΙ 13 Βυζαντινή Ιστορία Α΄ | 5 |
ΙΙ 21 Βυζαντινή Ιστορία Β΄ | 5 |
ΙΙ 12 Μεσαιωνική Ιστορία της Δύσεως Α΄ | 5 |
ΙΙ 14 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία Α΄ | 5 |
ΙΙ 17 Ιστορία Νέου Ελληνισμού Α΄ | 5 |
ΙΙ 18 Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α΄ | 5 |
|
|
Μαθήματα Αρχαιολογίας | π. μ. |
ΙΑ 04 Εισαγωγή στην Επιστήμη της Αρχαιολογίας | 5 |
ΙΑ 02 Προϊστορική Αρχαιολογία Α΄ | 5 |
ΙΑ 10 Προϊστορική Αρχαιολογία Β΄ | 5 |
ΙΑ 11 Κλασική Αρχαιολογία Α΄ | 5 |
ΙΑ 12 Κλασική Αρχαιολογία Β΄ | 5 |
ΙΑ 13 Βυζαντινή Αρχαιολογία Α΄ | 5 |
ΙΑ 14 Βυζαντινή Αρχαιολογία Β΄ | 5 |
ΙΑ 15 Ιστορία της Τέχνης Α΄ | 5 |
ΙΑ 16 Ιστορία της Τέχνης Β΄ | 5 |
ii. 1 Mάθημα Koρμού Εσωτερικής Επιλογής:[1]
| π. μ. |
ΙΑ 190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας ή ΙΙ 126 Ιστορία της Εκπαίδευσης ή | 6
6 |
ΤΕΚ300 (Παιδαγωγικά ΙΙΙ) Παιδαγωγική Ψυχολογία (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο) ή | 3 |
ΤΕΚ126 Αναλυτικό Πρόγραμμα. Διδασκαλία και Μάθηση-Ασκήσεις | 3 |
ή |
|
ΤΕΚ008 Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (διδάσκεται χειμερινό εξάμηνο) ή | 3 |
ΤΕΚ004 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | 3 |
ΙΙ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τα μαθήματα Κατεύθυνσης διακρίνονται σε υποχρεωτικά και σε επιλεγόμενα, σεμιναριακά και μη σεμιναριακά. Το Τμήμα και για τις δύο κατευθύνσεις σπουδών του προσφέρει μεγάλο αριθμό επιλεγόμενων μαθημάτων Κατεύθυνσης, τόσο σεμιναριακών όσο και μη σεμιναριακών. Οι φοιτητές/-τριες και των δύο Κατευθύνσεων υποχρεούνται να παρακολουθήσουν έξι (6) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Κατεύθυνσης, εκ των οποίων τουλάχιστον τα δύο σεμιναριακά.[2] Κάθε ένα από τα σεμιναριακά μαθήματα αντιστοιχεί σε 7 π.μ., ενώ κάθε ένα από τα μη σεμιναριακά μαθήματα αντιστοιχεί σε 6 π.μ. Επομένως, οι πιστωτικές μονάδες στο σύνολο των επιλεγόμενων μαθημάτων Κατεύθυνσης είναι από 38 (2 σεμιναριακά και 4 μη σεμιναριακά μαθήματα) έως και 42 π.μ. (6 σεμιναριακά μαθήματα).
Κατεύθυνση Ιστορίας |
|
Α) Υποχρεωτικά | π. μ. |
8 μαθήματα | 49 |
ΙΙ 03 Εισαγωγή στην Παγκόσμια Ιστορία | 6 |
ΙΙ 29 Μεθοδολογικά προβλήματα της Ιστορίας | 7 |
ΙΙ 25 Αρχαία Ιστορία Γ΄ | 6 |
ΙΙ 30 Ιστορία Νέου Ελληνισμού Β΄ | 6 |
ΙΙ 31 Νεότερη Ελληνική Ιστορία Β΄ | 6 |
ΙΙ 19 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία Β΄ | 6 |
ΙΙ 24 Ιστορία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας | 6 |
ΙΙ 84 Ιστορία Μεταπολεμικού Κόσμου | 6 |
Σύνολο | 49 |
Β) Επιλεγόμενα σεμιναριακά | π. μ. |
ΣΙ 71 Αρχαία Ιστορία | 7 |
ΣΙ 95 Αρχαία Ιστορία | 7 |
ΣΙ 160 Βυζαντινή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 161 Βυζαντινή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 75 Βυζαντινή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 41 Μεσαιωνική Ιστορία της Δύσεως | 7 |
ΣΙ 214 Ιστορία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας | 7 |
ΣΙ 55 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 210 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 231 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία | 7 |
ΣΙ 102 Αρχειακές πηγές και έρευνα | 7 |
ΣΙ 219 Ιστορία Νέου Ελληνισμού | 7 |
ΣΙ 151 Ιστορία Νέου Ελληνισμού | 7 |
ΣΙ 18 Νεότερη Ελληνική Ιστορία | 7 |
ΣΙ 19 Νεότερη Ελληνική Ιστορία | 7 |
ΣΙ 06 Σύγχρονη Ιστορία | 7 |
ΣΙ 85 Νεότερη Ελληνική Ιστορία | 7 |
Γ) Επιλεγόμενα μη σεμιναριακά | π. μ. |
|
|
ΙΙ 91 Αρχαία Ιστορία | 6 |
ΙΙ 89 Αρχαία Iστορία | 6 |
ΙΙ 95 Βυζαντινή Ιστορία | 6 |
ΙΙ 128 Βυζαντινή Ιστορία | 6 |
ΙΙ 132 Βυζαντινή Ιστορία | 6 |
ΙΙ 22 Μεσαιωνική Ιστορία της Δύσεως | 6 |
ΙΙ 142 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία | 6 |
ΙΙ 64 Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία ΙΙ | 6 |
ΙΙ 07 Ιστορία Νέου Ελληνισμού | 6 |
ΙΙ 100 Ιστορία Νέου Ελληνισμού | 6 |
ΙΙ 120 Ιστορία του αραβοϊσλαμικού κόσμου | 6 |
ΙΙ 88 Σύγχρονη Ελληνική Πολιτική Ιστορία | 6 |
ΙΙ 126 Ιστορία της Εκπαίδευσης | 6 |
ΙΙ 136 Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία | 6 |
ΙΙ 85 Ιστορία Μεταπολεμικού Κόσμου ΙΙ | 6 |
61 ΠρΑσκ Πρακτική Άσκηση Φοιτητών | 6 |
Κατεύθυνση Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης |
|
Α) Υποχρεωτικά | π. μ. |
8 μαθήματα | 49 |
ΙΑ 21 Τοπογραφία – Αρχιτεκτονική – Πολεοδομία | 6 |
ΙΑ 26 Προϊστορική Αρχαιολογία Γ΄ | 6 |
ΙΑ 42 Αρχαιολογία των Ανατολικών Πολιτισμών | 6 |
ΙΑ 31 Κλασική Αρχαιολογία Γ΄ | 6 |
ΙΑ 108 Αρχαιολογία Ρωμαϊκών Χρόνων | 6 |
ΙΑ 44 Αρχαιολογία της Μεταβυζαντινής περιόδου | 6 |
ΙΑ 29 Ιστορία της Τέχνης Γ’ | 6 |
ΙΑ 103 Ανασκαφική και Επεξεργασία Αρχαιολογικού Υλικού – Μουσειολογία | 7 |
Σύνολο | 49 |
Β) Eπιλεγόμενα σεμιναριακά | π. μ. |
ΣΑ 11 Προϊστορική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 22 Προϊστορική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 111 Προϊστορική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 122 Προϊστορική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 13 Αρχαιολογία Ανατολικών Πολιτισμών | 7 |
ΣΑ 15 Αρχαιολογία Ανατολικών Πολιτισμών | 7 |
ΣΑ 61 Κλασική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 84 Κλασική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 88 Κλασική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 163 Κλασική Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 131 Βυζαντινή Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 185 Βυζαντινή Αρχαιολογία | 7 |
ΣΑ 80 Ιστορία της Τέχνης | 7 |
ΣΑ 136 Μουσειολογία | 7 |
|
|
Γ) Επιλεγόμενα μη σεμιναριακά | π.μ. |
ΙΑ 150 Αρχαιομετρία | 6 |
ΙΑ 153 Προϊστορική Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 64 Κλασική Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 111 Κλασική Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 146 Βυζαντινή Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 181 Βυζαντινή Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 43 (1-2-3) Εμβάθυνση στην Αρχαιολογία | 6 |
ΙΑ 131 Ιστορία της Τέχνης | 6 |
ΙΑ 17 Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ιστορίας της Τέχνης | 6 |
ΙΑ 106 Μουσειολογία | 6 |
ΙΑ 190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας | 6 |
ΙΙ 89 Αρχαία Ιστορία | 6 |
61ΠρΑσκ Πρακτική Άσκηση φοιτητών | 6 |
ΙΙΙ. Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής
2 μαθήματα
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων των μαθημάτων ελεύθερης επιλογής από άλλο Τμήμα ή άλλη Σχολή ή άλλο ΑΕΙ, εκτός του Τμήματός μας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ορίζεται σε 3. Σε περίπτωση που οι φοιτητές/-τριες επιλέξουν ως μαθήματα ελεύθερης επιλογής μαθήματα του Τμήματός μας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, από την ίδια ή την άλλη κατεύθυνση σπουδών τους, πέραν των όσων υποχρεούνται για τη λήψη του πτυχίου τους, ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων των μαθημάτων αυτών αντιστοιχεί στον αριθμό των πιστωτικών μονάδων που δίδεται από το Τμήμα μας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, σύμφωνα με τον παραπάνω κατάλογο (σελ. 24-27). Επομένως, οι πιστωτικές μονάδες στα δύο μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ των 14 (σε περίπτωση που και τα δυο μαθήματα που επιλέγονται είναι σεμιναριακά της ίδιας ή της άλλης Κατεύθυνσης του Τμήματός μας) και των 6 (σε περίπτωση που και τα δυο μαθήματα επιλέγονται από άλλο Τμήμα ή άλλη Σχολή ή άλλο ΑΕΙ).
Ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει δύο (2) μαθήματα ελεύθερης επιλογής από:
- μαθήματα του Τμήματος της ίδιας ή της άλλης κατεύθυνσης,
- μαθήματα άλλων Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής και άλλων Πανεπιστημιακών Σχολών της Αθήνας σύμφωνα με τις διαθεσιμότητες (σχετικός κατάλογος θα αναρτηθεί στη Γραμματεία του Τμήματος).
Σε περίπτωση που ο/η φοιτητής/-τρια επιθυμεί να επιλέξει μαθήματα της κατηγορίας 2) παρακαλείται να επικοινωνήσει με τον σύμβουλο σπουδών του Τομέα της κατεύθυνσης σπουδών του.[3]
Σημειώνεται ότι:
το επιλεγόμενο μάθημα πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον τρεις ώρες εβδομαδιαίως.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Π.Μ. (ECTS)
Α) ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ 2019-2020 -ΚΟΙΝΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
Κατηγορία | Είδος | Αριθμός | Π.Μ. |
Υποχρεωτικά και για τις δύο κατευθύνσεις | Βάσης -Κορμού
-Κορμού εσωτερικής επιλογής | 11×5 18×5
1×3 (ελάχιστες οι 3 π.μ.)
| 55 90
3 |
Κατεύθυνσης | Υποχρεωτικά Κατεύθυνσης Επιλογής Κατεύθυνσης | 7×6 1×7 4×6=24 (μη σεμιναριακά) 2×7=14 (σεμιναριακά)
|
49
38
|
| Ελεύθερη Επιλογή | 2×3
| 6 (ελάχιστον) |
Σύνολο |
| 46 | 241 |
Β) Για τους/τις φοιτητές/-τριες Erasmus
Οι π.μ. (ECTS) των μαθημάτων που παρακολουθούν οι φοιτητές/-τριες Erasmus του Τμήματος σε πανεπιστήμια του εξωτερικού καθορίζονται από το πανεπιστήμιο από το οποίο προσφέρονται τα μαθήματα. Οι φοιτητές/-τριες πρέπει να προσέχουν ώστε τα μαθήματα που θα επιλέξουν θα τους επιτρέψουν να συμπληρώσουν τον κατ’ ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό των 240 π.μ.
Οι π.μ. (ECTS) των μαθημάτων που προσφέρει το Τμήμα σε ξένους/-νες φοιτητές/-τριες έχουν διαμορφωθεί ως ακολούθως:
- Απλό μάθημα (διδασκαλία): 6 π.μ.
- Απλό μάθημα (διδασκαλία και πρακτική άσκηση): 6 π.μ.
- Απλό μάθημα επιλεγόμενο Κατεύθυνσης (μη σεμιναριακό): 6 π.μ.
- Σεμιναριακό μάθημα: 7 π.μ.
- Μεταπτυχιακό μάθημα: 15 π.μ.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που εισέρχονται στο Τμήμα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν ή να καταθέσουν εργασία και στην αγγλική γλώσσα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑ ΕΞΑΜΗΝΑ
ΚΟΙΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ /ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
1ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (1ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
** | II04 | Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές |
** | ΙΙ10 | Αρχαία Ιστορία Α΄ |
** | IA04 | Εισαγωγή στην Επιστήμη της Αρχαιολογίας |
** | ΙΑ11 | Κλασική Αρχαιολογία Α΄ |
** | ΙΑ15 | Ιστορία της Τέχνης Α΄ |
Β | ΦΑ03 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία Ι |
1ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (2ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
** | ΙΙ11 | Αρχαία Ιστορία Β΄ |
** | ΙΙ12 | Μεσαιωνική Ιστορία της Δύσεως Α΄ |
** | ΙΑ02 | Προϊστορική Αρχαιολογία Α΄ |
** | ΙΑ12 | Κλασική Αρχαιολογία Β΄ |
Β | ΦΝ03 | Νεοελληνική Φιλολογία Ι |
Β | ΦL03 | Λατινική Φιλολογία Ι |
2ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (3ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
** | ΙΙ13 | Βυζαντινή Ιστορία Α΄ |
** | ΙΙ17 | Ιστορία Νέου Ελληνισμού Α΄ |
** | ΙΑ13 | Βυζαντινή Αρχαιολογία Α΄ |
Β | ΦΑ04 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ΙΙ |
Β | ΦL04 | Λατινική Φιλολογία ΙΙ |
B | ΦΒ27 | Βυζαντινή Φιλολογία |
2ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (4ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
** | ΙΙ21 | Βυζαντινή Ιστορία Β΄ |
** | ΙΙ18 | Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α΄ |
** | ΙΙ14 | Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία Α΄ |
** | ΙΑ10 | Προϊστορική Αρχαιολογία Β΄ |
** | ΙΑ14 | Βυζαντινή Αρχαιολογία Β΄ |
** | ΙΑ16 | Ιστορία της Τέχνης Β΄ |
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
3ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (5ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
*Ι | ΙΙ03 | Εισαγωγή στην Παγκόσμια Ιστορία |
*Ι | ΙΙ29 | Μεθοδολογικά Προβλήματα Ιστορίας[4] |
*Ι | ΙΙ25 | Αρχαία Ιστορία Γ΄ |
*Ι | ΙΙ31 | Νεότερη Ελληνική Ιστορία Β΄ |
*Ι | ΙΙ19 | Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία Β΄ |
Β | ΦΑ27 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ΙΙΙ |
3ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (6ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος | |
*Ι | ΙΙ30 | Ιστορία Νέου Ελληνισμού Β΄ | |
*Ι | ΙΙ84 | Ιστορία Μεταπολεμικού Κόσμου | |
*Ι | ΙΙ24 | Ιστορία Οθωμανικής Αυτοκρατορίας | |
Β | ΦΑ07 ή ΦΓ07 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ΙV ή Γλωσσολογία | |
Β | ΦΝ83 | Νεοελληνική Φιλολογία ΙΙ |
4ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (7ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
Β | ΤΕΚ301 | (Παιδαγωγικά Ι) Διδακτική της Ιστορίας: Θεωρία και Πράξη |
|
| Τέσσερα (4) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Ιστορίας |
|
| 1 Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής |
4ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (8ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
Β | ΤΕΚ303
| (Παιδαγωγικά IΙ): Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας των Φιλολογικών Μαθημάτων |
|
ΙΑ190
II126
ΤΕΚ008
ΤΕΚ004
ΤΕΚ300
ΤΕΚ126 | Mάθημα Koρμού Εσωτερικής Επιλογής Επιλέγεται, με ελεύθερη εσωτερική επιλογή, ένα μάθημα μεταξύ των έξι (6) ακολούθων μαθημάτων:
Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο) ή Ιστορία της Εκπαίδευσης ή Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο) ή Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης ή (Παιδαγωγικά ΙΙΙ) Παιδαγωγική Ψυχολογία (διδάσκεται χειμερινό εξάμηνο) ή (Παιδαγωγικά ΙV) Αναλυτικό Πρόγραμμα. Διδασκαλία και Μάθηση |
|
| Δύο (2) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Ιστορίας, το ένα εκ των οποίων μπορεί να είναι η Πρακτική Άσκηση 61ΠρΑσκ |
|
| 1 Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής |
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
3ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (5ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος | |
*ΙΙ | ΙΑ26 | Προϊστορική Αρχαιολογία Γ΄ | |
*ΙΙ | ΙΑ42 | Αρχαιολογία των Ανατολικών Πολιτισμών | |
*ΙΙ | ΙΑ44 | Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία | |
Β | ΦΑ27 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ΙΙΙ | |
|
| Ένα (1) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Αρχαιολογίας & Ιστορίας της Τέχνης |
3ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (6ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος | |
*ΙΙ | ΙΑ31 | Κλασική Αρχαιολογία Γ’ | |
*ΙΙ | ΙΑ21 | Τοπογραφία-Αρχιτεκτονική-Πολεοδομία | |
*ΙΙ | ΙΑ29 | Ιστορία τηςΤέχνης Γ΄ | |
Β | ΦΑ07 ή ΦΓ07 | Αρχαία Ελληνική Φιλολογία ΙV ή Γλωσσολογία | |
Β | ΦΝ83 | Νεοελληνική Φιλολογία ΙΙ | |
|
| Ένα (1) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Αρχαιολογίας & Ιστορίας της Τέχνης ή την Πρακτική Άσκηση 61Πρ.Ασκ |
4ο Έτος: ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (7ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος |
Β | ΤΕΚ301 | (Παιδαγωγικά Ι) Διδακτική της Ιστορίας: Θεωρία και Πράξη |
|
|
|
|
| Τρία (3) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης |
|
| 1 Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής |
4ο Έτος: ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (8ο)
| Κωδικός | Τίτλος μαθήματος | |
Β | ΤΕΚ303
| (Παιδαγωγικά ΙΙ): Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας των Φιλολογικών Μαθημάτων | |
*ΙΙ | ΙΑ103 | Ανασκαφική και Επεξεργασία Αρχαιολογικού Υλικού – Μουσειολογία* | |
ΙΙ | ΙΑ108 | Αρχαιολογία Ρωμαϊκών Χρόνων* οι επι πτυχίω φοιτητές θα εξεταστούν στην εξεταστική του Φεβρουαρίου 2021 | |
|
ΙΑ190
II126
ΤΕΚ008
ΤΕΚ004
ΤΕΚ300
ΤΕΚ126
| Mάθημα Koρμού Εσωτερικής Επιλογής Επιλέγεται, με ελεύθερη εσωτερική επιλογή, ένα μάθημα μεταξύ των έξι (6) ακολούθων μαθημάτων:
Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας ή Ιστορία της Εκπαίδευσης ή Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο) ή Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης ή (Παιδαγωγικά ΙΙΙ) Παιδαγωγική Ψυχολογία (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο) ή (Παιδαγωγικά ΙV) Αναλυτικό Πρόγραμμα. Διδασκαλία και Μάθηση | |
|
| Ένα (1) από τα επιλεγόμενα μαθήματα Αρχαιολογίας & Ιστορίας της Τέχνης | |
|
| 1 Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής |
Μαθήματα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
(Για τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες που θα εισαχθούν από το ακ. έτος 2019-2020 και εξής)
Με βάση την απόφαση της συνεδρίας της Συγκλήτου της 17ης Απριλίου 2019, η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια για τους απόφοιτους του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας που θα εισαχθούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και εξής, εξασφαλίζεται με την επιτυχή τους εξέταση στα ακόλουθα μαθήματα, βάσει του προγράμματος σπουδών:
Ι) ΙΙ04 Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές
ΙΙ) Δύο σεμινάρια
ΙΙΙ) Τα δύο παιδαγωγικά μαθήματα βάσης:
α) ΤΕΚ 301 (Παιδαγωγικά Ι) Διδακτική της Ιστορίας, Θεωρία και Πράξη,
β) ΤΕΚ 303 (Παιδαγωγικά ΙΙ), Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων.
ΙV) Ένα από τα ακόλουθα έξι (6) μαθήματα εσωτερικής επιλογής κορμού:
ΙΑ 190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας
ή
ΙΙ126 Ιστορία της Εκπαίδευσης
ή
ΤΕΚ008 Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο)
ή
ΤΕΚ004 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
ή
ΤΕΚ 300 (Παιδαγωγικά ΙΙΙ) Παιδαγωγική Ψυχολογία (διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο)
ή
ΤΕΚ 126 (Παιδαγωγικά ΙV) Αναλυτικό Πρόγραμμα. Διδασκαλία και Μάθηση
[1] Το υποχρεωτικό αυτό μάθημα Kορμού έχει αναγνωριστεί ότι συμπεριλαμβάνεται στον κύκλο των έξι (6) μαθημάτων, που παρέχουν την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια (βλ. σελ. 28-29). Για την κάλυψή του ο/η φοιτητής/-τρια επιλέγει με ελεύθερη εσωτερική επιλογή, ένα εκ των έξι μαθημάτων που αναφέρονται.
- Oι φοιτητές/-τριες της κατεύθυνσης Ιστορίας, που θα επιλέξουν ως υποχρεωτικό μάθημα Κορμού Εσωτερικής Επιλογής το «ΙΙ 126 Ιστορία της Εκπαίδευσης», έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν επίσης και ένα ή περισσότερα από τα υπόλοιπα μαθήματα ως μάθημα/μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής.
- Σε περίπτωση που οι ανωτέρω φοιτητές/-τριες ΔΕΝ επιλέξουν ως –υποχρεωτικό– μάθημα Κορμού Εσωτερικής Επιλογής το «ΙΙ 126 Ιστορία της Εκπαίδευσης», αλλά άλλο εκ των υπολοίπων μαθημάτων, έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν το μεν μάθημα «ΙΙ 126 Ιστορία της Εκπαίδευσης» ως μάθημα Επιλεγόμενο Κατεύθυνσης, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα ως μάθημα/μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής.
- Oι φοιτητές/-τριες της κατεύθυνσης Αρχαιολογίας, που θα επιλέξουν ως υποχρεωτικό μάθημα Κορμού Εσωτερικής Επιλογής το «ΙΑ190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας», έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν επίσης και ένα ή περισσότερα από τα υπόλοιπα μαθήματα ως μάθημα/μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής.
- Σε περίπτωση που οι ανωτέρω φοιτητές/-τριες ΔΕΝ επιλέξουν ως –υποχρεωτικό– μάθημα Κορμού Εσωτερικής Επιλογής το «ΙΑ 190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας», αλλά άλλο εκ των τριών υπολοίπων μαθημάτων, έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να επιλέξουν το μεν μάθημα «ΙΑ 190 Μουσειοπαιδαγωγική: το μουσείο ως χώρος μάθησης και δημιουργικότητας» ως μάθημα Επιλεγόμενο Κατεύθυνσης, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα ως μάθημα/μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής.
[2] Από τα προσφερόμενα Επιλεγόμενα μαθήματα Ειδίκευσης υποχρεούται ο/η φοιτητής/-τρια να επιλέξει μέχρι τέλους των Σπουδών του τουλάχιστον δύο σεμιναριακά μαθήματα. Η επίδοση του/της φοιτητή/-τριας στα σεμιναριακά μαθήματα θα διαμορφώνεται με βάση την όλη συμμετοχή του, την προφoρική παρουσίαση σεμιναριακής εργασίας κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και την τελική γραπτή μορφή της εργασίας αυτής, που θα αποδεικνύει την ικανότητά του στον χειρισμό της επιστημονικής μεθόδου, στον εντοπισμό ζητημάτων που ενδιαφέρουν ερευνητικά και στην κριτική τοποθέτηση απέναντι στο εξεταζόμενο θέμα, καθώς και την τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας. Η συμμετοχή του/της φοιτητή/-τριας στα σεμιναριακά μαθήματα είναι υποχρεωτική. Η απουσία σε περισσότερα από δύο (2) τρίωρα μαθήματα ενός σεμιναριακού μαθήματος συνεπιφέρει τη μη αναγνώριση του μαθήματος αυτού. Το μέγεθος των γραπτών σεμιναριακών εργασιών θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 5.500 και 7.000 λέξεων, συμπεριλαμβανομένων των υποσημειώσεων.
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των φοιτητών/-τριών ανά σεμινάριο δεν είναι δυνατό να υπερβαίνει τους 23
[3] Οι φοιτητές/-τριες έχουν τη δυνατότητα, εκτός του αριθμού μαθημάτων ελεύθερης επιλογής που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών, να εξετάζονται, εάν το επιθυμούν, μέχρι και σε τέσσερα (4) επιπλέον μαθήματα.
[4] Από το ακαδ. Έτος 2013-2014 το μάθημα συνοδεύεται από υποχρεωτική πρακτική άσκηση εξοικείωσης με αρχειακό υλικό και τεχνικές της ιστορικής έρευνας. Βλ. Υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση Φοιτητών/-τριών Κατεύθυνσης Ιστορίας σελ. 95.